اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وجود 3400 تخت بیمارستانی هزینه‌بر در گلستان/ لزوم تحلیل سیمای مرگ در استان

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 800 تخت بیمارستانی در استان گفت: 3 هزار و 400 تخت هزینه‌بر در استان وجود دارد که این تعداد در بخش خصوصی 500 تخت برآورد می‌شود.

وجود 3400 تخت بیمارستانی هزینه‌بر در گلستان/ لزوم تحلیل سیمای مرگ در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد کبیر ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد: باید سیمای مرگ، بیماری و ناتوانی در استان گلستان تحلیل و بررسی شود، اینکه اولویت‌ها در حوزه سلامت مشخص شوند، با توجه به اینکه جمعیت استان گلستان بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر است و سالانه شماری از مردم استان به دلایل مختلف جان خود را از دست می‌دهند.

* سالانه 800 گلستانی به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند/ 2800 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد

وی تصریح کرد: سالانه 800 نفر از مردم استان گلستان به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، یک هزار و 500 نفر به علت سرطان، 2 هزار و 500 به دلیل بیماری قلبی و مغزی جان خود را از دست می‌دهند که ناگزیر هستیم در سطح استان استراتژی مناسبی اتخاذ کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از وجود 600 خانه بهداشت، 135 مرکز بهداشت و درمان روستایی، 41 مرکز بهداشت و درمان شهری، 50 پایگاه بهداشتی خبر داد و افزود: 2 هزار و 800 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، 3 هزار و 400 تخت هزینه‌بر در استان است که این تعداد در بخش خصوصی 500 تخت برآورد می‌شود.

* حدود یک‌هزار و 100 موسسه طرف قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر هستند/ وجود 260 پزشک خانواده روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر و در استان

به گفته کبیر حدود یک‌هزار و 100 موسسه طرف قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر هستند استان گلستان ظرفیت خصوصی خوبی در این زمینه دارد در حوزه دارویی و خدمات نیز استان ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی با بیان اینکه نیاز به تغییر رویکرد در هزینه‌های حوزه سلامت داریم، گفت: مشارکت مردم در این زمینه بسیار مهم است همچنین باید گروه های آسیب‌پذیر و کم‌درآمد از بیمه رایگان بهره مند و این امر باید تضمین شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به وجود 260 پزشک خانواده روستایی در استان و شهرهای زیر 25 هزار نفر افزود: لازم است ساز و کارهایی اتخاذ شود که بیمه در این زمینه می‌تواند گام‌های خوبی بردارد.

کبیر بر لزوم هوشیاری وجدان‌های عرصه سلامت تصریح کرد: نیاز است یک حرکت جهادی برای مدیریت منابع انجام شود حتما باید نظام بیمه توانمند شوند.

وی گفت: با همکاری بیمه‌های استان و دانشگاه درصدد تدوین چارچوب‌های لازم هستیم که مرحله اولیه آن نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول